Αεροδρόμιο

Το μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών αλλάζει: Τέλος στις κάρτες επιβίβασης και το check in – Πώς θα αντικατασταθούν

Κατερίνα Ρίγκου
pexels.com

Οι κάρτες επιβίβασης όπως τις γνωρίζουμε και το check-in ενδέχεται να ακυρωθούν σε περίπτωση αλλαγής των αεροπορικών ταξιδιών.
Η αναγνώριση προσώπου και το «journey pass» που είναι αποθηκευμένο στα τηλέφωνα των επιβατών αποτελούν μέρος των σχεδίων που υποστηρίζονται από τον ΟΗΕ για την ψηφιοποίηση στο μέλλον των αεροπορικών μεταφορών

Οι μέρες που ψάχνετε για την κάρτα επιβίβασής σας ή το check-in για μια πτήση καθ’ οδόν προς το αεροδρόμιο θα μπορούσαν σύντομα να τελειώσουν υπό τα επικείμενα σχέδια για αναθεώρηση του τρόπου με τον οποίο ταξιδεύουμε.

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), ο φορέας των Ηνωμένων Εθνών που είναι υπεύθυνος για τη χάραξη πολιτικής αεροπορικών εταιρειών, σχεδιάζει να ανατρέψει δραματικά τους ισχύοντες κανόνες για τα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες μέσω της εισαγωγής ενός «ψηφιακού ταξιδιωτικού διαπιστευτηρίου».

- Advertisement -

Αυτό θα επέτρεπε στους επιβάτες να αποθηκεύουν πληροφορίες διαβατηρίου στις συσκευές τους που θα χρησιμοποιηθούν για ταξίδια. Οι αλλαγές θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ εντός τριών ετών, σύμφωνα με τους Times .

Επί του παρόντος, όσοι πετούν πρέπει να κάνουν check in, το οποίο μπορεί να γίνει διαδικτυακά ή στο αεροδρόμιο κατά την άφιξη. Στη συνέχεια τους χορηγείται κάρτα επιβίβασης με barcode. Αυτό σαρώνεται από έναν επιβάτη σε διάφορα σημεία σε όλο το αεροδρόμιο, συμπεριλαμβανομένης της πύλης πριν από την επιβίβαση.

Οι αλλαγές θα καταστήσουν τις κάρτες επιβίβασης και την ανάγκη για check in για πτήσεις παρελθόν! Αντίθετα, οι ταξιδιώτες θα κατεβάζουν ένα «πάσο ταξιδιού» στο τηλέφωνό τους όταν κάνουν κράτηση πτήσης. Το πάσο θα ενημερωθεί αυτόματα εάν γίνουν αλλαγές στην κράτηση.

- Advertisement -

Οι επιβάτες θα μπορούν επίσης να ανεβάζουν τα διαβατήριά τους στο τηλέφωνό τους και να ταξιδεύουν στα αεροδρόμια χρησιμοποιώντας το πρόσωπό τους για επαλήθευση. Αντί να κάνουν χειροκίνητο check-in, κάτι που θα ενημερώνει τις αεροπορικές εταιρείες ποιος σκοπεύει να επιβιβαστεί στις πτήσεις τους, οι αεροπορικές εταιρείες θα ειδοποιούνται όταν οι επιβάτες φτάνουν στο αεροδρόμιο και το πρόσωπό τους σαρώνεται.

Η Valérie Viale, διευθύντρια διαχείρισης προϊόντων στην Amadeus, μια εταιρεία ταξιδιωτικής τεχνολογίας, δήλωσε στους Times ότι οι αλλαγές ήταν «οι μεγαλύτερες των τελευταίων 50 ετών». Είπε: «Η τελευταία αναβάθμιση μεγάλης κλίμακας ήταν η υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Η βιομηχανία αποφάσισε τώρα ότι ήρθε η ώρα να αναβαθμίσει σε σύγχρονα συστήματα που μοιάζουν περισσότερο με αυτά που θα χρησιμοποιούσε η Amazon».

Για την επιτυχή υλοποίηση των σχεδίων θα απαιτηθούν αναβαθμίσεις υποδομής στα αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου και της δυνατότητας ανάγνωσης διαβατηρίου από φορητή συσκευή.

- Advertisement -

«Πολλά συστήματα αεροπορικών εταιρειών δεν έχουν αλλάξει για περισσότερα από 50 χρόνια, επειδή όλα πρέπει να είναι συνεπή σε ολόκληρο τον κλάδο και διαλειτουργικά», δήλωσε η Viale.

Η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να προκαλέσει ανησυχίες για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, αλλά η Amadeus είπε ότι είχε αναπτυχθεί ένα σύστημα όπου τα στοιχεία των επιβατών «σκουπίζονται» μέσα σε 15 δευτερόλεπτα από κάθε επαφή με ένα «σημείο επαφής» – όπως οι πύλες προασφάλειας.

Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι καθυστερήσεις και οι πτήσεις ανταπόκρισης μπορεί επίσης να αλλάξει. Σύμφωνα με την τεχνολογία που αναπτύσσεται, οι επιβάτες που χάνουν τις πτήσεις ανταπόκρισης λόγω καθυστερήσεων εκτός ελέγχου θα μπορούσε να σταλεί αυτόματα μια ειδοποίηση στα τηλέφωνά τους με λεπτομέρειες για τη νέα τους πτήση. Το δελτίο ταξιδιού τους θα ενημερώνεται αυτόματα και θα τους επιτρέπεται να επιβιβαστούν στη νέα πτήση.

«Αυτή τη στιγμή οι αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν συστήματα που είναι κάπως ξεπερασμένα», είπε η Viale. «Υπάρχει το σύστημα κρατήσεων με διάφορα στάδια. Στο μέλλον, θα είναι πολύ πιο απλό και το δελτίο ταξιδιού θα είναι δυναμικό».

*Με πληροφορίες από τον Guardian

Δείτε επίσης

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Μου αρέσουν πολύ τα ταξίδια, πιο πολύ μου αρέσει αυτό όλο που μου μαθαίνουν, που με κάνουν καλύτερη. Μου αρέσει το καινούριο, το διαφορετικό, η αλληλεπίδραση μαζί του, η επικοινωνία, οι άλλοι άνθρώποι, οι διαφορετικές κουλτούρες, το φαγητό, οι εικόνες. Μου αρέσει να μαθαίνω, να περιπλανιέμαι, να δοκιμάζω, να βλέπω, όλα αυτά να τα μοιράζομαι... και για κάποια από αυτά να γράφω. Γι αυτό δημιούργησα το katwalks.gr... είναι το μέρος που μπορώ να μοιράζομαι εμπειρίες, να γράφω για όσα με ενδιαφέρουν, για αυτά που μαθαίνω, γι αυτά που αναζητάω... και ξέρω ότι πολλοί ακόμα μπορεί να έχουν τις ίδιες «ταξιδιωτικές ανησυχίες» με εμένα!