Τα αεροπορικά ταξίδια έχουν πάψει να είναι συνώνυμο της άνεσης.
Ανεξάρτητα από το πού ταξιδεύει κανείς, οι καθυστερήσεις, οι ακυρώσεις, οι χαμένες αποσκευές και οι γεμάτες καμπίνες έχουν μετατρέψει τη διαδικασία σε πραγματική δοκιμασία υπομονής.
Μια νέα διεθνής έρευνα της Click Intelligence σε 84 χώρες αποκαλύπτει τον Δείκτη Δυσαρέσκειας 2025 — μια λίστα με τις δέκα αεροπορικές εταιρείες που προκαλούν τα περισσότερα παράπονα στους επιβάτες τους.
Η ανάλυση βασίστηκε σε χιλιάδες κριτικές, βαθμολογίες από τη Skytrax, όγκο διαδικτυακών παραπόνων και περιστατικά ασφάλειας ή λειτουργίας. Με λίγα λόγια, η δυσαρέσκεια μετατράπηκε σε αριθμούς — και τα αποτελέσματα είναι αποκαλυπτικά.
Όταν το μέγεθος δεν φέρνει ικανοποίηση
Οι εταιρείες, είτε πρόκειται για παραδοσιακούς αερομεταφορείς είτε για low-cost επιλογές, βαθμολογήθηκαν από 0 έως 100, με υψηλότερες τιμές να υποδεικνύουν περισσότερη γκρίνια από το κοινό.
Το συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο: το μέγεθος μιας αεροπορικής εταιρείας δεν σημαίνει απαραίτητα και ευχαριστημένους επιβάτες.
Οι μεγάλοι αερομεταφορείς μπορεί να επωφελούνται από τον τεράστιο όγκο επιβατών και πτήσεων, όμως τα προβλήματα —από κακή επικοινωνία έως χαμένες βαλίτσες— εξακολουθούν να πλήττουν σοβαρά την εμπειρία.
Από την άλλη, οι low-cost εταιρείες δεν υπόσχονται πολυτέλεια, αλλά τουλάχιστον παραδίδουν ό,τι διαφημίζουν: φθηνά εισιτήρια και βασικές υπηρεσίες.
Οι παραδοσιακές εταιρείες, ωστόσο, δυσκολεύονται να κρατήσουν την ισορροπία ανάμεσα στο χαμηλότερο κόστος και στην ποιοτική εξυπηρέτηση.
Καθυστερήσεις, ακυρώσεις και… χαμένες βαλίτσες
Σύμφωνα με τα στοιχεία, μία στις τέσσερις πτήσεις παγκοσμίως φτάνει καθυστερημένη, ενώ περισσότερες από 30 εκατομμύρια αποσκευές χάνονται κάθε χρόνο.
Δεν είναι λοιπόν περίεργο που οι ταξιδιώτες εκφράζουν όλο και περισσότερο την αγανάκτησή τους.
Στην κορυφή της λίστας δυσαρέσκειας βρίσκεται η American Airlines, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας των ΗΠΑ, με σκορ 56/100 και βαθμολογία εμπειρίας μόλις 2,9/10.
Το βεβαρημένο ιστορικό ασφάλειας (11 ατυχήματα και βλάβες) προσθέτει επιπλέον ανησυχία στους επιβάτες της.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι μισές από τις 10 πιο «μισητές» εταιρείες είναι ευρωπαϊκές, με τις Air France, Ryanair, Scandinavian Airlines (SAS), Wizz Air και British Airways να βρίσκονται στη λίστα.
Οι 10 αεροπορικές εταιρείες που “νευριάζουν” περισσότερο τους επιβάτες
| # | Αεροπορική Εταιρεία | Δείκτης Δυσαρέσκειας | Ατυχήματα | Βαθμολογία Εμπειρίας | Τι τους ενοχλεί περισσότερο |
|---|---|---|---|---|---|
| 1 | American Airlines | 56 | 11 | 2,9 | Πολλά παράπονα και ασυνεπής εξυπηρέτηση |
| 2 | Frontier Airlines | 55 | 5 | 2,0 | Πρόσθετα τέλη και έλλειψη άνεσης |
| 3 | United Airlines | 54 | 0 | 3,3 | Κακή εξυπηρέτηση και καθυστερήσεις επιστροφών χρημάτων |
| 4 | Air France | 53 | 11 | 5,0 | Χαμένες αποσκευές και ασυνέπεια στην εξυπηρέτηση |
| 5 | Ryanair | 51 | 0 | 2,8 | Πρόσθετες χρεώσεις και περιορισμένη άνεση |
| 6 | AirAsia | 50 | 1 | 2,8 | Καθυστερήσεις και σύγχυση με τις αποσκευές |
| 7 | Aeromexico | 49 | 6 | 3,0 | Αργές επιστροφές χρημάτων και χαμηλή ανταπόκριση |
| 8 | Scandinavian Airlines (SAS) | 47 | 3 | 3,4 | Ασυνεπής ποιότητα υπηρεσιών |
| 9 | Wizz Air | 45 | 0 | 3,0 | Κακή εξυπηρέτηση και κρυφές χρεώσεις |
| 10 | British Airways | 43 | 10 | 6,0 | Πολλά περιστατικά με χαμένες βαλίτσες |
Από τα μικρά λάθη στα μεγάλα παράπονα
Οι επιβάτες δεν κρίνουν μόνο το αν προκύπτουν προβλήματα, αλλά και πώς αντιδρά η εταιρεία όταν αυτά συμβούν.
Όπως εξηγεί ο James Owen, συνιδρυτής της Click Intelligence, «οι αεροπορικές εταιρείες με τη χαμηλότερη ικανοποίηση πελατών έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: αντιμετωπίζουν κάθε πρόβλημα ξεχωριστά, χωρίς να βλέπουν τη συνολική εμπειρία του επιβάτη που συσσωρεύει απογοήτευση με τον καιρό».
Για παράδειγμα, όταν μια εταιρεία χάσει την αποσκευή σας, καθυστερήσει την πτήση και στη συνέχεια σας αφήσει στη γραμμή αναμονής για ώρες, κάθε νέο περιστατικό κάνει τα προηγούμενα να φαίνονται ακόμη χειρότερα. Έτσι, τα μικρά λάθη μετατρέπονται σε μεγάλα παράπονα.
Η τιμή του εισιτηρίου μπορεί να μετράει, αλλά τελικά η εμπειρία είναι εκείνη που καθορίζει τη διάθεση του ταξιδιώτη.
Και όπως φαίνεται, πολλές αεροπορικές έχουν ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουν — στον αέρα, αλλά και στη γη.
Δείτε επίσης



