Αεροπλάνο έτοιμο για απογείωση

Όταν το ταξίδι γίνεται ταλαιπωρία: Οι 10 πιο «μισητές» αεροπορικές εταιρείες του 2025

Travel Edit
By Travel Edit
unsplash.com

Τα αεροπορικά ταξίδια έχουν πάψει να είναι συνώνυμο της άνεσης.
Ανεξάρτητα από το πού ταξιδεύει κανείς, οι καθυστερήσεις, οι ακυρώσεις, οι χαμένες αποσκευές και οι γεμάτες καμπίνες έχουν μετατρέψει τη διαδικασία σε πραγματική δοκιμασία υπομονής.

Μια νέα διεθνής έρευνα της Click Intelligence σε 84 χώρες αποκαλύπτει τον Δείκτη Δυσαρέσκειας 2025 — μια λίστα με τις δέκα αεροπορικές εταιρείες που προκαλούν τα περισσότερα παράπονα στους επιβάτες τους.

Η ανάλυση βασίστηκε σε χιλιάδες κριτικές, βαθμολογίες από τη Skytrax, όγκο διαδικτυακών παραπόνων και περιστατικά ασφάλειας ή λειτουργίας. Με λίγα λόγια, η δυσαρέσκεια μετατράπηκε σε αριθμούς — και τα αποτελέσματα είναι αποκαλυπτικά.

- Advertisement -

Όταν το μέγεθος δεν φέρνει ικανοποίηση

Οι εταιρείες, είτε πρόκειται για παραδοσιακούς αερομεταφορείς είτε για low-cost επιλογές, βαθμολογήθηκαν από 0 έως 100, με υψηλότερες τιμές να υποδεικνύουν περισσότερη γκρίνια από το κοινό.

Το συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο: το μέγεθος μιας αεροπορικής εταιρείας δεν σημαίνει απαραίτητα και ευχαριστημένους επιβάτες.

Οι μεγάλοι αερομεταφορείς μπορεί να επωφελούνται από τον τεράστιο όγκο επιβατών και πτήσεων, όμως τα προβλήματα —από κακή επικοινωνία έως χαμένες βαλίτσες— εξακολουθούν να πλήττουν σοβαρά την εμπειρία.

- Advertisement -

Από την άλλη, οι low-cost εταιρείες δεν υπόσχονται πολυτέλεια, αλλά τουλάχιστον παραδίδουν ό,τι διαφημίζουν: φθηνά εισιτήρια και βασικές υπηρεσίες.
Οι παραδοσιακές εταιρείες, ωστόσο, δυσκολεύονται να κρατήσουν την ισορροπία ανάμεσα στο χαμηλότερο κόστος και στην ποιοτική εξυπηρέτηση.

Καθυστερήσεις, ακυρώσεις και… χαμένες βαλίτσες

Σύμφωνα με τα στοιχεία, μία στις τέσσερις πτήσεις παγκοσμίως φτάνει καθυστερημένη, ενώ περισσότερες από 30 εκατομμύρια αποσκευές χάνονται κάθε χρόνο.
Δεν είναι λοιπόν περίεργο που οι ταξιδιώτες εκφράζουν όλο και περισσότερο την αγανάκτησή τους.

Στην κορυφή της λίστας δυσαρέσκειας βρίσκεται η American Airlines, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας των ΗΠΑ, με σκορ 56/100 και βαθμολογία εμπειρίας μόλις 2,9/10.
Το βεβαρημένο ιστορικό ασφάλειας (11 ατυχήματα και βλάβες) προσθέτει επιπλέον ανησυχία στους επιβάτες της.

- Advertisement -

Αξίζει να σημειωθεί πως οι μισές από τις 10 πιο «μισητές» εταιρείες είναι ευρωπαϊκές, με τις Air France, Ryanair, Scandinavian Airlines (SAS), Wizz Air και British Airways να βρίσκονται στη λίστα.

Οι 10 αεροπορικές εταιρείες που “νευριάζουν” περισσότερο τους επιβάτες

#Αεροπορική ΕταιρείαΔείκτης ΔυσαρέσκειαςΑτυχήματαΒαθμολογία ΕμπειρίαςΤι τους ενοχλεί περισσότερο
1American Airlines56112,9Πολλά παράπονα και ασυνεπής εξυπηρέτηση
2Frontier Airlines5552,0Πρόσθετα τέλη και έλλειψη άνεσης
3United Airlines5403,3Κακή εξυπηρέτηση και καθυστερήσεις επιστροφών χρημάτων
4Air France53115,0Χαμένες αποσκευές και ασυνέπεια στην εξυπηρέτηση
5Ryanair5102,8Πρόσθετες χρεώσεις και περιορισμένη άνεση
6AirAsia5012,8Καθυστερήσεις και σύγχυση με τις αποσκευές
7Aeromexico4963,0Αργές επιστροφές χρημάτων και χαμηλή ανταπόκριση
8Scandinavian Airlines (SAS)4733,4Ασυνεπής ποιότητα υπηρεσιών
9Wizz Air4503,0Κακή εξυπηρέτηση και κρυφές χρεώσεις
10British Airways43106,0Πολλά περιστατικά με χαμένες βαλίτσες

Από τα μικρά λάθη στα μεγάλα παράπονα

Οι επιβάτες δεν κρίνουν μόνο το αν προκύπτουν προβλήματα, αλλά και πώς αντιδρά η εταιρεία όταν αυτά συμβούν.

Όπως εξηγεί ο James Owen, συνιδρυτής της Click Intelligence, «οι αεροπορικές εταιρείες με τη χαμηλότερη ικανοποίηση πελατών έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: αντιμετωπίζουν κάθε πρόβλημα ξεχωριστά, χωρίς να βλέπουν τη συνολική εμπειρία του επιβάτη που συσσωρεύει απογοήτευση με τον καιρό».

Για παράδειγμα, όταν μια εταιρεία χάσει την αποσκευή σας, καθυστερήσει την πτήση και στη συνέχεια σας αφήσει στη γραμμή αναμονής για ώρες, κάθε νέο περιστατικό κάνει τα προηγούμενα να φαίνονται ακόμη χειρότερα. Έτσι, τα μικρά λάθη μετατρέπονται σε μεγάλα παράπονα.

Η τιμή του εισιτηρίου μπορεί να μετράει, αλλά τελικά η εμπειρία είναι εκείνη που καθορίζει τη διάθεση του ταξιδιώτη.
Και όπως φαίνεται, πολλές αεροπορικές έχουν ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουν — στον αέρα, αλλά και στη γη.

Δείτε επίσης

Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
Follow:
Ταξιδιωτικά νέα, tips και curated stories από όλη την Ευρώπη και τον κόσμο